מכאניקת קרינה

 

בעולם ישנם כיסי קרינה רבים. איזורים בהם חלקיקים זעירים של חומר רדיואקטיבי מרחפים באוויר, איזורים בהם הקרקע עצמה ספגה חומרים אלו והיא משחררת אותם לאט לאט לסביבה, והמפחידים מכל- כיסי קרינה ניידים, אשר נודדים ממקום למקום בתבנית לא ידועה. מקומות הישוב הקבועים שקיימים בעולם נבנו על איזורים אליהם כיסי הקרינה הניידים לא הגיעו. אף אחד לא בטוח למה, יש כאלו שחושבים כי מרבצי ברזל תת קרקעיים דוחים את החלקיקים. יש כאלו שחושבים שזה רק עיניין של זמן עד שגם מקומות אלו ישטפו ברוח המוות הגרעינית.
על מנת לנווט בשממה שבין מקומות המסתור, שורדים רבים הצליחו למצוא או לבנות בעצמם גלאי קרינה ניידים. אלו מאפשר לחבורות קטנות לחמוק בין כיסי הקרינה הנודדים ולהגיע למקום מבטחים. כל מי שיוצא מתחום ישוב ללא הובלה של סייר מומחה קרינה, יחשף בוודאות לקרינה קטלנית.

 

יציאה מתחום העיירה

מומחי קרינה עם חיישן מתפקד יכולים להוביל חבורות של עד חמישה אנשים נוספים ברחבי השממה בבטחה. מסלול ההליכה שלהם צריך להיות מתפתל, ולפעמים עליהם לרוץ, אך הם יוכלו לעבור בבטחה בכל תחום שאיננו מזוהם באופן קבוע.

דמויות המהלכות בשממה ללא מומחית קרינה עם חיישן או כחלק מחבורה גדולה מדי, יכולות להחשף לקרינה ברמה 1. בחזרה לעיירה הם יבדקו לקרינה במתקן המתאים.

 

רמות קרינה

לכל קרינה יש רמה- ערך מספרי אשר יקבע אם דמות שנחשפה אליה תושפע או לא, ומה רמת ההשפעה. אם רמת הקרינה אליה נחשפה הדמות גבוה מהעמידות לקרינה של הדמות, הדמות חולה במחלת קרינה.
למחלת קרינה יש התקדמות זהה: בחצי השעה הראשונה, הדמות משתעלת, מתקשה לנשום ולא מסוגלת לזוז בכוחות עצמה או לבצע כל פעולה אחרת. לאחר חצי שעה זו הדמות מאבדת הכרה ונקפ באופן מיידי ונק"פ כל חצי שעה. הפרש של יותר מרמה אחת של קרינה מאיץ את המחלה בחצי שעה לכל רמה:

 

הפרש של רמה אחת: הדמות משתעלת ולא מסוגלת לזוז ולפעול עצמאית במשך חצי שעה, בתום חצי שעה מהחשיפה הראשונית הדמות מאבדת נק"פ וממשיכה לאבד בקצב של נקודת פגיעה כל חצי שעה. דמות רגילה תמות ממחלה בתוך שעה.

 

הפרש של שתי רמות- הדמות מאבדת את היכולת לזוז ולפעול עצמאית ונקודת פגיעה באופן מיידי, ומתחילה לאבד נק"פ בקצב של אחד בחצי שעה. דמות רגילה תמות ממחלה בתוך חצי שעה.

 

הפרש של שלוש רמות- הדמות מאבדת באופן מיידי את היכולת לזוז לפעול עצמאית ושתי נקודות פגיעה, וממשיכה לאבד נק"פ בקצב של אחת כל חצי שעה. דמות רגילה תמות מרמת חשיפה כזו באופן מיידי.

 

הפרש של ארבע רמות או יותר גורם למוות מיידי.

 

כיצד יודעים אם נפגענו מקרינה?!

ניתן להפגע מקרינה בשלוש דרכים:

  1. כניסה לאיזור המסומן כאיזור קרינה באמצעות שלט משחקי גורמת לפגיעה אוטומטית ברמה המסומנת (בקיזוז אמצעי הגנה מתאימים) מרגע הכניסה.
  2. כאשר דמות שלא מלווה במומחה קרינה שבה לעיירה, היא חייבת להסרק בסורק הממוקם בכניסה לעיירה. אם היא נחשפה לקרינה, הסורק יתריע על כך, וזה יחשב בתור רגע תחילת החשיפה.
  3. ישנם רעלים ופריטים מיוחדים הגורמים להרעלת קרינה, הוראות לגביהם יסופקו איתם. ביגוד מגן ומסיכות לא מגנות מפני קרינה שהכנסתם לגוף הדמות באכילה, שתיה או הזרקה!

 

 

הגנה מקרינה
לכל דמות ברישום ינתן ערך הגנה מקרינה, אשר יורכב מהשפעות השיוך האנושי שלה וציוד בעל חזות של ציוד מגן אשר ישולב בערכת הלבוש של הדמות.
אמצעים המאפשרים להתגונן מהשפעות קרינה:

  • מוטנטים מזן ניוקס מקבלים +3 לעמידות בקרינה.
  • מוטנטים אחרים מקבלים +1 לעמידות בקרינה.
  • מסיכות אב"כ פשוטה מעניקה +1 לעמידות בקרינה.
  • חליפות הגנה מעניקות +1 לעמידות בקרינה, רק אם הדמות משתמשת במסכת אב"כ .היא איננה עוזר להגן על גוף השואף חלקיקים רדיו-אקטיבים. כלומר דמות בעלת חליפה לא תזכה להגנה בפני קרינה, אך דמות בעלת מסיכת אב"כ וחליפה יזכו ל+2 לעמידות בקרינה.
  • יוד מאפשר לחסן מראש את הדמות לשעה הקרובה ב+1. אין כפל השפעה ללקיחת עוד יוד.
  • יוד ננומטרי מסוגל בנוסף לנטרל השפעות קרינה בדמות שכבר נחשפה.
  • במהלך המשחק יתאפשר לדמויות להשיג אמצעים נוספים להתגונן מפני קרינה.
  • צוות המסטרים שומר את הזכות להעניק רמות עמידות גבוהות או נמוכות יותר לפריטי ציוד בהתאם להשקעה והנראות שלהם.