רפואה והשפעות ארוכות טווח

"בוא ותראה לי היכן כואב לך."
"אההה!! איפה הרגל שלי???!!!"
"אל תדאג, היא ממש פה, על המדף מימין. אבל איפה כואב לך?"

פציעות ופגיעות אחרות הן חלק מצער ונפוץ בנוילנד. דמויות נפצעות בקטטות, פשיטות שודדים, תקיפת מפלצות או סתם חוסר מזל.

 

כיצד לשחק פגיעה
בכל מקרה בו דמות נפגעת ומאבדת נק"פ, היא תסבול מפגיע בתפקוד- פגיעה בגפיים תגביל את השימוש בהן כל עוד נשאר להן נק"פ (צליעה, שימוש מוגבל ביד), ותשבית אותן לחלוטין אם הן ב0 נק"פ (חוסר יכולת ללכת או להזיז את היד). כאשר האיזור החיוני נפגע (טורסו וראש) הדמות תסבול מבעיות ראיה, שיעול, והרגשה רעה באופן כללי, כאשר הוא מגיע לאפס, הדמות תאבד הכרה לחלוטין.

חבישה
חובש החובש דמות מאפשר לה לחזור ולהשתמש באיזור הפגוע בצורה מוגבלת, גם אם אין לו נק"פ יותר. דמויות כאלו יכולות לצלוע בסיוע של דמויות אחרות, אך לא לבצע כל פעולה אחרת באופן עצמאי.

 

טיפול במרפאה.

טיפול אמיתי והחלמה אפשריים רק בזמן אשפוז במרפאה.
רופאים יכולים לטפל בדמויות לאחר שמצבן יוצב- כלומר לאחר שנחבשו. דמות שלא נחבשה איננה במצב יציב ויש לחבוש אותה לפני שיהיה ניתן לטפל בפצעיה.
בזמן טיפול בדמות חבושה, הרופא המטפל ישלוף קלף מחבילת הרפואה של המרפאה, יקרא ויפעל לפי ההוראות הרשומות שם. קלפי הרפואה הן הדרך בה ניתן להכניס אקראיות למכאניקה, ולהוסיף לאלמנט הסכנה שבפציעה. קלף רפואה יכלול את זמן הטיפול הנדרש מהרופא לשחק את הטיפול, משך הזמן בו הדמות מחוייבת לנוח במרפאה, כמה נק"פ חוזר לכל איזור פגיעה והשפעות ארוכות טווח אם יש כאלו.
טיפול במרפאה לא יכול להעלות את הנק"פ של איזור מעל לערך ההתחלתי שלו.

השפעות ארוכות טווח
אלו מכלול של פגיעות, טראומות והגבלות בהן דמות יכולה ללקות בעקבות פציעה. לכל סוג של פגיעה יש לפחות שתי דרכי טיפול במשחק. חלקן הן רק הוראות למשחק, חלקן גם בעלות השפעות מכאניות או תפקודיות.

כל קלף רפואה יכיל הוראות פשוטות לגבי כיצד לשחק השפעות ארוכות טווח, אך הן יפורטו גם פה, עם אחת מהדרכים בהן ניתן לטפל בהן :

 

  • זיהום – הדמות מרגישה חלשה בזמן שהקדחת בוערת בה. אם לא טטופל באנטיביוטיקה, היא תאבד את ההכרה בתוך שעה מתום הטיפול.
  • תרדמת – הדמות נופלת לתרדמת, מלחי הרחה יוכלו לעזור לעורר אותה.
  • נזק מוחי – הדמות סובלת מתפקוד נמוך. איננה מסוגלת להתרכז או לחשוב בצורה ברורה. ניורוסטימולטור יכול להשיב אותה לתפקוד מלא.
  • אמנזיה- הדמות זוכרת פרטים כלליים על העולם, אך לא את חייה או את האנשים אותה הכירה.  מסע רוחות באמצעות פיוטה יכול להשיב את תפקודה.
  • נזק עצבי – פגיעה בעצבים השולטים בגפה, היא משותקת וללא תחושה.
  • נזק אורטופדי  -הדמות מעתה צולעת. ניתן לטפל באמצעות אליקסיר תאי גזע.
  • נזק נפשי – הדמות חרדה מקולות רמים ואלימות. שימוש בתערובת עלי תה תקל על המצב.
  • פארנויה – הדמות כבר לא סומכת על חברי ומשפחתה. זה יכול להיות מהנסיון המר, או ממנסיבות מדומיינות, אך הטראומה לא נותנת לחשד להעלם. ניתן לטפל באמצעות שימוש באופוריה.
  • פצע שלא נרפא – הנק"פ המקסימלי של הדמות יורד באחד באיזור החיוני שכן גופה לא מצליח להתמודד עם הפציעה. ניתן לטפל בפצע עם אליקסיר תאי גזע.