קרב ופציעות

 

בעתיד הדיסאוטופי, פציעות ומוות הן איום מתמיד על בני האדם והיצורים האחרים המאכלסים את השממה. רק החזקים ביותר שרדו והעבירו את חסינותם לצאצאים המעטים ששרדו את תקופת הינקות.

 

פציעות, הרעלות ונזקי קרינה.

  • לכל דמות חמישה איזורי פגיעה – זרוע ימין, זרוע שמאל, רגל ימין, רגל שמאל, והאיזור החיוני: ראש וטורסו. כל איזור הוא בעל שתי נקודות פגיעה.
  • דמות אשר נפגעת באיזורי הפגיעה המותרים על ידי קליע או נשק קר מאבדת נקודת פגיעה אחת (נק"פ) מאותו איזור.
  • ישנן השפעות נוספות העלולות לגרום לדמות לאבד נקודות פגיעה- רעלים וקרינה. פירוט של ההשפעות נמצא בפתקית הרעל הספציפי ובפרק הקרינה. אלא אם כן נאמר אחרת, כל השפעה הגורמת לאובדן נקודות פגיעה מהטורסו.
  • כאשר דמות מאבדת נקודות פגיעה, מצופה מהשחקן לשחק את השפעות הפציעה. חבישה של הפצע על ידי חובש תקל על התסמינים, אך לא תרפא נק"פ שאבדו. לדוגמא- דמות שנחבשה יכולה להפסיק לצלוע מכדור בירך, אך עדיין תצטרך להגיע למרפאה ולהיות מטופלת על ידי רופא.
  • כאשר דמות מגיעה ל0 נקודות פגיעה באיזור החיוני, גופה נכנס לשוק והיא מאבדת הכרה. במצב זה היא נחשבת פצועה. דמות פצועה תחזור להכרה לאחר סיום סצינת הקרב או כעבור עשר דקות באופן עצמאי.
  • דמות פצועה שנחבשת תחזור להכרה באופן מיידי עם סיום החבישה.
  • דמות הנפגעת באחת (או יותר) מגפיה והן מגיעות ל 0 נק"פ, מאבדת את היכולת להשתמש באותה הגפה. פגיעות נוספות באותו האיזור יועברו לטורסו.
  • דמות בעלת 0 נק"פ באיזור החיוני ובהכרה לא יכולה לבצע דבר מלבד לזחול או להשתמש בסמים או תרופות על עצמה. כלומר- היא לא יכולה להגן על עצמה על ידי הרמת נשק או מגן. היא יכולה לצלוע בסיוע של דמות אחרת.
  • דמות בעלת 0 נק"פ באיזור החיוני שנחבשה על ידי חובש מסוגלת ללכת בכוחות עצמה, אך עדיין מוגבלת על ידי פציעות אחרות ולא מסוגלת לבצע שום פעולה נוספת מלבד נטילת תרופות וסמים.
  • דמות בעלת 0 נק"פ באיזור החיוני חייבת להיות מטופלת במרפאה או על ידי תרופות מתאימות לכך, ותוכל לחזור לפעילות רגילה רק לאחר השבה של לפחות נקודת פגיעה אחת לאיזורים החיונים.
  • דמות בהכרה בעלת 0 נק"פ באיזור החיוני הנפגעת בשנית מאבדת שוב את ההכרה וזקוקה לחבישה נוספת אם הייתה חבושה קודם לכן. היא איננה מאבדת נק"פ נוסף או יורדת לנק"פ שלילי.
  • דמות חסרת הכרה בעלת 0 נק"פ באיזור החיוני הנפגעת בשנית תמות.

 

מוות

בתרבות שנוצרה בעולם לאחר האסון, גרימת מוות הוא טאבו גדול כמעט כמו בזבוז מים. לכולם מובן, גם לפרועים ביותר, שיש דברים שלא עושים. הריגה של אדם אחר היא אחת מהם. דמות אשר יודעים כי נטלה חיים יכולה להיות מוכרזת כ"מחוץ לחוק" על ידי שופט. דמות שכזו לא נתונה להגנת ההבנות הקובלות, ניתן להרוג אותה ללא השלכות. ניתן למנוע ממנה לקבל מים ודלק, ובאופן כללי, היא תנודה מהחברה.

 

המוות במשחק הוא סופי. אין אפשרות להחזיר לחיים, "לבקר אצל המוות ולהתמקח איתו" או כל אופציה אחרת. מומלץ כי כל שחקן יכין לעצמו דמות גיבוי בעלת נראות שונה (סט לבוש נוסף). שחקנים שדמויותיהן מתו לפעמים יוכלו להשתתף במשחק כדמויות מנחה (NPC) למשך זמן מסויים, או עד סוף המשחק, אך הדבר אינו מובטח.

שחקן אשר דמותו מתה (או שירצה שדמותו לא תשרוד את הפציעה שלה) תובל על ידי חבריה למרכז המחזור, בו גופת הדמות תמוחזר לחומרים שימושיים לעיירה. לחלופין דמות אשר מתה במקום מבודד, תאסוף את עצמה לאחר כבוד ותוביל את עצמה למרכז המחזור.

 

קרב

  • במשחק משתמשים בכלי ירי היורים קליעים רכים ובנשקי ספוג בתקן רך.
  • איזורי הפגיעה המותרים לפגיעה בנשקים קרים (נשקי קפא"פ, חיצים מקשתות, נשקי הטלה) הם כל הגוף פרט לפנים, גרון, ראש ומפשעה. (חמשת איזורי הפגיעה פרט לראש)
  • איזורי הפגיעה המותרים לירי מרובי ספוג הם כל הגוף פרט לפנים. יש להמנע מלכוון ירי לפנים של שחקנים אחרים. (כלומר כל איזורי הפגיעה, אך יש להמנע מלכוון או לפגוע בפנים.)
  • פגיעה באיזור פגיעה בגוף של דמות על ידי קליע או נשק קר תוריד לאותה הדמות נקודת פגיעה אחת מאותו האיזור, ומצופה מהשחקן לשחק את הפציעה. מותר ומומלץ להתייחס לפגיעות "טובות" כאל רציניות יותר.


סוגי תחמושת
במשחק ישנן שתי קטגוריות לתחמושת ספוג הנורית מנשק חם – סטנדרטית וכבדה.
תחמושת סטנדרטית כוללת קליעי עילית, כדורי Rivel/HIR, דיסקיות וורטקס.
תחמושת כבדה כוללת קליעי מגה, רקטות blastzooka ורימוני demolisher.
תחמושת כבדה היא יותר יקרה לטעינה אך מסוגלת להרוס מגינים בפגיעה אחת. אין הבדלים נוספים מבחינת משחקיות בין סוגי התחמושת.
סוגי תחמושת נוספים יבחנו באופן פרטני- פנו לסגל המשחק לאישורם וסיווגם.

פגיעה בנשקים

נשקים קרים המיועדים לקרב פנים אל פנים מיועדים לעמוד בלחצי הקרב ולא יהרסו מהר מפגיעה של נשק קר אחר. לעיתים פגעי הזמן יכריעו נשק קר והוא יהרס – בהנחיה של מאסטרים (חיבור תוית "הרוס").

יוצא הדופן היחיד לנשקים קרים הינו קשתות למינהן אשר יהרסו מייד בפגיעה של נשק קר אחר.

נשקים קרים הנפגעים על ידי קליע מנשק חם (נדיר מאוד) יהרסו ויש לשמוט אותם לרצפה.


נשקים חמים אינם מיועדים לשימוש כנשק קר, ולכן כל פגיעה בהם, בין אם בנשק קר ובין אם בקליע מנשק חם, תגרום להם לההרס. (מומלץ לא לשמוט נשקים חמים לרצפה, הם עלולים לההרס באמת )

נשקים הרוסים ניתן לתקן בבתי מלאכה על ידי בעלי מלאכה המומחים בכך.

 

שריון

"לבנות לעצמך שריון לא היה הדבר הראשון שרוב האנשים שנותרו לאחר האסון חשבו לעשות. רוב האנשים גם לא שרדו."

 

שריון הוא כל פריט לביש וקשיח בעל נראות חזקה. לדוגמא- בקבוק זכוכית הוא מאוד קשה, אך ממש לא יכול להוות חלק משריון.כמה חומרים מומלצים הם שלטי אלומניום עבים, דפנות של צינורות PP וחביות פלסטיק, פח פלדה, מעטפת של מדיחי כלים, שכפ"צים, ביגוד מגן לרכיבה, לוחיות רישוי וכדומה.

 

לשריון ישנה תכלית אחת- להגן על גופה של הדמות.

מכות מנשקים קרים או קליעים של נשקים חמים הפוגעות בשריון מורידות מנקודות השריון ולא מנקודות הפגיעה. לאחר שכל נקודות השריון אבדו, הדמות תאבד נקודות פגיעה למרות שהיא לובשת שריון. שריונות שאיבדו את כל נקודות הפגיעה זקוקים לתיקון על ידי בעלי מלאכה בבית מלאכה.

 

שריון יכול להוסיף עד 2 נקודות פגיעה לגפה המכוסה, ועד ארבע לאזור החיוני (2 לראש, 2 לטורסו).
שריון מחומר רך, דק או מחורר יוסיף נקודת שריון אחת.
לדוגמא: אלומניום, לוחיות רישוי, צמיגי אופניים, לשוניות פחיות, פלסטיק, קסדות מוטוריות.

שריון מחומר קשיח עבה ומסיבי יוסיף שתי נקודות שריון.
לדוגמא:
שכפ"ץ, לוחות פלדה, צמיגי מכוניות, קסדות בליסטיות.


מגנים

מגנים הם פיסות של חומר קשיח המוחזקות ביד ומיועדות לעצור מכות וירי.

מגנים עובדים בצורה דומה לשריון אך בהבדל אחד:

מכות מנשק קר נעצרות על ידי מגן ולא משפיעות על הדמות.

פגיעות מנשק חם מורידות מנקודות השריון של המגן. מגן ללא נקודות שריון חייב להשמט לרצפה.

דרוג השריון של מגן יקבע ביום המשחק בעת רישום דמות. למגן יכולות להיות עד 3 נקודות שריון.

בדומה לשריון, דרוג המגן יקבע לפי החומר המרכיב אותו וגודלו.
פגיעה של קליעה NERF סטנדרטי (עילית, כדורי HIR, דיסקיות) תוריד נקודת שריון אחת מהמגן.

פגיעה של קליע גדול תהרוס מגן באופן מיידי (קליעי MEGA, רימונים ורקטות)


תקציר

  • לכל דמות 2 נקודות פגיעה, כאשר פגיעה בגוף בנשק קר ופגיעה בגוף או ראש עם נשק חם מורידה נקודת פגיעה אחת.
  • פגיעה בגפיים לא מורידה מהנק"פ של הגוף, אלא מהגפה שנפגע- פגיעה ראשונה גורמת לפגיעה בתפקוד, פגיעה שניה משביתה את האיבר לחלוטין.
  • שריון מגן מפגיעה אחת או שתיים באיזור הנפגע.
  • מגנים נהרסים מפגיעות חוזרות של קליעים רגילים, או מפגיעה אחת של קליע גדול.
  • דמות עם 0 נק"פ בגוף מאבדת הכרה.
  • חובשים יכולים לחבוש דמויות על מנת להשיב אותן להכרה או להחזיר לתפקוד מינימלי גפיים.