יצירת דמות

“הוא שאל מי אני. ואז הפיוטה התחילה להשפיע. ואני שאלתי אותי- מי אני?"

 

יצירת דמות בSUNBURN איננה תהליך מסובך. לכל דמות ישנם מספר מאפיינים פשוטים:

  • שיוך קבוצתי.
  • שיוך אנושי.
  • כשרונות.

כל מה שמעבר לכך הוא על טהרת השקעת השחקן.

 

שיוך קבוצתי

במשחק ישנן חמש קבוצות משחק עיקריות. על מנת להצטרך לקבוצות הללו, יש לשוחח עם קפטן הקבוצה ולקבל ממנו את דרישות המשחק. יתכן ולא כל הקבוצות יהיו פתוחות לכל השחקנים, וזאת בשל אופי המשחק המצופה משחקנים בקבוצות ספציפיות.

לכל קבוצה ישנן מספר יתרונות וחסרונות הבנויים לתוך השיטה, על מנת לתת לכל קבוצה אופי יחודי לה.

הקבוצות הן:

 

  • תושבי העיר. הקבוצה הגדולה ביותר.
  • צה"ל. קבוצה בעלת אופי נוקשה ומיליטנטי.
  • כסית. קבוצה בעלת אופי אליטסטי, בעלי ידע מתקדם.
  • מגוג. קבוצה של אופנוענים ופראים.
  • השופטים. קבוצה קטנה מאוד של בעלי סמכות המכובדים על ידי כל שוכני השממה.

 

על שחקן לבחור ולהתקבל לאחת מקבוצות המשחק.

 

שיוך אנושי

בשממה לא כל התינוקות נולדו בריאים ושלמים, חלקם נולדו עם משהו קצת מעבר.

כל שחקן רשאי לבחור לשחק מוטנט, תחת הגבלות הקבוצה שלו. למוטנטים ישנם מספר זנים בעלי יכולות מיוחדות אשר שחקן רשאי לבחור בהם. אם שחקן בוחר במוטנט מיוחד, הוא חייב לעמוד בדרישות התלבושת ודרישות המשחק המפורטות. בצד זה, מוטנטים מיוחדים מקבלים יכולות מיוחדות. בנוסף לאלו, ניתן לבחור לשחק מוטנט פראי, אשר אין לו הגבלות מראה או משחק. מוטנטים אלו הם אפשרות לשחקנים לעטות תלבושות, תחפושות ואיפור מיוחדים ללא התעסקות בחוקים נוספים. הם עדיין צריכים לעמוד בהגבלות הקבוצה, אך אינם חייבים בדרישות משחק מיוחדות אחרות.
הזנים הם:

 

  • ניוקס. מוטנטים אלו נראים חיוורים וחולים, והם בעלי עמידות גבוהה מהרגיל לקרינה.
  • פילים. קרויים על שם מפלצות מהאגדות, מוטנטים אלו בעלי עור אפור וגס וידועים כטיפוסים קשוחים במיוחד.
  • דיפיס. בגופם של מוטנטים אלו זורם חשמל, ולעיתים הם יכולים להשתמש בו להגנה או לטעינת מכשירים אלקטרונים ואף דברים מוזרים יותר. לא נדירים המקרים בהם מוטנטים אלו סובלים כאב רב מהיכולות שלהם.
  • פראים. למוטנטים אלו אין מאפיין פיזי אחיד או יכולות מיוחדות. הם יכולים להציג זנבות, כנפי חרקים, עיניים נוספות, גפיים נוספות, קשקשים, קרניים ועוד.

 

ציוד התחלתי

כל דמות במשחק רשאית להביא עמה כל פריט ציוד אותה היא מסוגלת לשאת עליה, כאשר ההגבלה היחידה היא על מספר הנשקים החמים: לא יותר משלושה. לכל קבוצה ושיוך דמות ישנן הגבלות על הציוד שהיא יכולה להתחיל עמו את המשחק ולהשתמש בו במהלכו. שחקנים הרוצים להשתמש במהלך המשחק בנשק אשר הדמות שלהם לא יכולה להשתמש בו, יכולים להפקיד את הנשק בעת הרישום ולקבל קלף ממוספר היתאים לתווית שתחובר לנשק המופקד. הנשק המופקד יחכה בעמדת המסטרים עד אשר הדמות שלהם תצליח למצוא תוכנית לייצור נשק ולייצר אותו (או לשלם/לסחוט דמות אחרת לעשות זאת).
השחקנים מוזמנים להביא כמה שיותר פריטים מגניבים למשחק, צוות המשחק שומר לעצמו את הזכות להעניק בונוסים מיוחדים לפריטי תלבושת, ציוד או איפור מרשימים במיוחד.

כישרונות

לכל דמות במשחק ישנה אפשרות לבחור בשני כישרונות הזמינים לדמות. כישורים אלו מייצגים את המקצוע והידע שצברה הדמות במהלך חייה. נדירים האנשים שחסרי כשרון כלל בעולם האכזר של לאחר האסון. מי שלא נושא בנטל, מושלך הצידה.

הכישרונות כוללים סוגים של טיפולים רפואיים ומלאכות יד השמישות בשממה. חלק ניכר מהכישרונות דורש ציוד מיוחד, וחלקם דורשים אף משאבים משחקיים. מצופה משחקן לספק לעצמו ציוד (פרופים) הנדרש כגון מכשיר למדידה קרינה למומחי קרינה, כלי עבודה לבעלי המלאכה השונים וכדומה.

קבוצת הדמות יכולה להשפיע על השימוש בכישרונות אלו, אך הם זמינים לכל קבוצות המשחק. יש לשים לב שחלק מהכישרונות מחייבים מיקום משחקי כגון בית חולים או בית מלאכה, הזמינים רק לתושבי העיירה בתחילת המשחק.

חלק מהכישרונות יכולים לייצר פריטים משחקיים: זיקוק משאבים ויצירת חומרים. כל בחירה בכישרון כזה מזכה בתוכניות להכנת סוג אחד של משאב או חומר. ניתן לבחור בכישרון שכזה פעמיים על מנת לקבל שתי תוכניות לחומרים או משאבים שונים. כמות התוכניות לכל חומר או משאב מוגבלת במשחק. ככל שתקדימו להגיש דמות, כך תהיה לכם בחירה יותר חופשית.

התקדמות דמויות

במרבית הכשרונות דמות יכולה להתקדם. התקדמות לרוב נעשית על ידי שימוש בכשרון ורישום של השימוש הזה. הרישומים הם למעשה דו"חות רפואיים, רישומי אצוות יצור וטפסים דומים אשר הדמות ממלא בזמן העבודה. שחקנים יקבלו את הטפסים המתאימים לדמותם בעת הרישום. לאחר ביצוע מספר שימושים בכשרונות לפי המפורט בטופס, שחקן יוכל להחתים מארשל או מסטר איזורי על כך ולקבל אישור ו/או מתכון מתקדם יותר, בהתאם לכשרון הספציפי. שיטה נוספת להתקדמות היא קריאת ספרי הדרכה לכישרונות מסויימים. ספרים אלו, כמו תוכניות עתיקות, הינם מצרך יקר ומתכלה לאחר שימוש, ויכולים להיות נחוצים ללימוד יכולות חדשות או שיפור בהן. סגל המשחק שומר לעצמו את הזכות להציג בפני דמויות במהלך המשחק אמצעים אחרים לקידום הדמות.

ההתקדמות בדרגות יכולה להשפיע על משך העבודה הנדרשת למטלות, הדרישות החומרית, גישה למתכונים ברמה גבוהה ועוד.

ההתקדמות הזו נשמרת בין המשחקים. לימוד של מיומנויות חדשות לחלוטין הוא דבר מסובך למדי ויצריך השקעה ממושכת מאוד של דמות במהלך משחק שלם *או יותר*.

הגשת הדמות

לאחר קביעת שיוכי קבוצה, אישור לקבוצה, שיוך אנושי וכישרונות, יש לשלוח בטופס המתאים לדוא"ל המשחק את כל אלו, בצירוף שם הדמות. במידה ויש בקשה לשחק מוטנט, יש לצרף צילומים ברורים של השחקנית במראה משחקי מלא, עם כל הציוד טעון האישור- נשקים, מגנים, שריון, איפור.
אלא אם כן ישנה חוסר הלימה לדרישות, הדמות תאושר ולשחקן תינתן אפשרות הבחירה בתוכניות הזמינות בזמן ההרשמה. על מנת למנוע מצבים של ניצול השיטה לרעה, פירוט דרישות המשאבים הנחוצים לתוכניות השונות ישמרו חסויות עד לתחילת המשחק.

לרישום דמות לחץ כאן.