יכולות לבחירה

עזרה ראשונה-חובשת . דמות עם כשרון זה חייב להציג סימן פרמדיק על לבושה וחייבת להיות מצויידת בתיק עבור תחבושות משחק. על מנת להשתמש בכשרון זה, על הדמות להבין איזה איזור נפגע אצל הדמות הפצועה, ולחבוש אותו באמצעות תחבושות משחק. לאחר החבישה, דמות פצועה הופכת לדמות חבושה. חובשת תתחיל את המשחק עם חמש תחבושות.
ציוד נדרש: סרט יד או סימן מזהה אחר כחובש. תיק יעודי לתחבושות וציוד רפואי אחר.

ריפוי פצעים – רופא. דמות עם כשרון זה יכולה לרפא דמויות פצועות וחבושות. כשרון זה יכול להיות משומש אך ורק במרפאה רשומה. על מנת לרפא מטופל, על הרופא לשלוף קלף אקראי מחבילת המרפאה ולעקוב אחר ההנחיות המופיעות עליו. לאחר השליפה, הקלף יוחזר לחבילה והיא תעורבב. ריפוי פצעים לרוב יגרור הסרת התחבושות, אשר נחשבות למשומשות ולא ניתן להשתמש בהן בשנית.
ציוד נדרש: חלוק לבן (או שהיה פעם לבן). מכשור רפואי כגון מזרקים, שקיות אינפוזיה, אזמלי ניתוח, מלקחיים.

 

טיפול בהרעלות והתמכרויות. דמות עם כשרון זה בקיאה ברעלנים וסמים, מהקטלניים ביותר ועד למהנים. לדמות כזו חייבת להיות ערכה מתאימה ומאושרת. דמות בעלת כשרון זה יכולה לערוך טיפול באורך של לפחות עשרים דקות, אשר לאחריו הדמות המטופלת תנוקה מכל ההשפעות של רעלנים או סמים שהיא הייתה תחת השפעתם, אך לא תשיב נק"פ שאבד. כל טיפול כזה צורך אבקה לבנה, ירוקה וצהובה.
ציוד נדרש: אמצעי לטיהור דם כגון מזרקים, שקיות אינפוזיה, מכונות דיאליזה.

רופאת קרינה. לדמות זו יש היכרות טובה עם נזקי מחלות הקרינה והיא יכולה לנטרל את השפעת קרינה על דמות חולה. תהליך זה יצריך טיפול במשך עשרים דקות ויכלה מנת אבקה כחולה עבור כל רמת קרינה לה נחשפה הדמות שתטופל. טיפול זה לא מחזיר נק"פ, אלא רק מבטל את ההשפעות הנלוות לקרינה ומפסיק את התדרדרות מצב הדמות. על הרופאה לטפל בדמות החולה במרפאה.
ציוד נדרש: חלוק לבן (או שהיה פעם לבן). אמצעי לטיהור דם כגון מזרקים, שקיות אינפוזיה, מכונות דיאליזה.

 

מומחית קרינה. לדמות זו יש שתי פעולות מיוחדות שהיא יכולה להשתמש בהן. החשובה ביותר- ניטור קרינה. מי שמסתובב מחוץ לתחומי הישוב ללא מומחה קרינה, חוטף הרעלת קרינה באופן אוטומטי. מומחית קרינה יכולה להוביל חבורה בשממה כל עוד היא כוללת לא יותר מחמישה אנשים, והיא תמצא את הנתיב הבטוח בין כיסי קרינה ניידים. מומחית קרינה חייבת להשתמש במונה גייר או חיישן דומה אשר באחריות השחקנית להביא למשחק. פיסת ציוד זאת יכולה להתקלקל ככל פיסת ציוד אחרת. הפעולה השניה היא טיהור אתרי קרינה. פעולה זו מצריכה משאבים רבים ואישור מנחים, אם המומחית רוצה לבצע זאת, עליה לפנות למנחים לקבל הערכה על הדרישות לאיזור הספציפי.
ציוד נדרש: פרופ של מונה גייגר או כל אמצעי אחר לגילוי קרינה.

 

זיקוק מרכיבים כימיים. דמות עם כשרון זה יכולה לזקק מרכיבים כימיים (אבקות) מחומרי יסוד. תהליך זה מחייב עבודה במעבדת זיקוק. משך העבודה הוא רבע שעה לכל מנת אבקה. בחירה בכשרון זה מעניקה את האפשרות להכין אבקה אחת, כאשר ניתן לבחור בכשרון זה פעמיים לשם הכרת תהליכי הזיקוק של שתי אבקות.
ציוד נדרש: כלי עבודה לטיפול באבקות כגון מאזניים, מכתש ועלי, כפיות זעירות. כלי עבודה לתהליכים כימיים כגון מבחנות, ארלנמיירים וכלי זכוכית נוספים.

 

יצור חומרים. דמות עם כשרון זה יודעת להפוך מרכיבים כימיים (אבקות) לחומרים כימיים ורפואיים בעלי השפעה. הכנה של חומר כזה יכולה להתרחש אך ורק במעבדת יצור. בחירה בכשרון זה מעניקה לדמות ידע ליצור חומר אחד בלבד. ניתן לבחור בכשרון זה פעמיים לשם רכישה של ידע להכנת חומר נוסף.
ציוד נדרש: כלי עבודה לטיפול באבקות כגון מאזניים, מכתש ועלי, כפיות זעירות. כלי עבודה לתהליכים כימיים כגון מבחנות, ארלנמיירים וכלי זכוכית נוספים.

 

יצור תחמושת. דמות עם יכולת זו יכולה להכין תחמושת משחקית. תהליך זה יכול להתבצע רק בבית מלאכה. הכנת תחמושת תדרוש תרמילים ריקים (עד עשרה קליעי סטנדרטיים או חמישה כבדים שנאספו בשטח המשחק), מנת אבקת שריפה (אבקה חומה), וסט אחד של ג'אנק. טעינת הקליעים תקח חצי שעת עבודה לא מופרעת בבית המלאכה.
ציוד נדרש: כלי עבודה לטיפול באבקות כגון מאזניים, מכתש ועלי, כפיות זעירות, מלחציים.

 

תיקון שריון. דמות עם יכולת זו מסוגלת לתקן וליצור שריונות או מגנים פגומים והרוסים. תיקון של נקודת שריון דורש רבע שעת עבודה וחומרים בהתאם למפורט בפרק זיקוק יצירה ותיקון. העבודה חייבת להתבצע בבית מלאכה. לא ניתן לתקן שריון מעל לרמתו ההתחלתית.
ציוד נדרש: כלי עבודה כגון פטיש, שופינים גדולים, מלחציים, גלגל השחזה.

 

תיקון כלי ירי. דמות בעלת מיומנות זו יכולה לתקן כלי ירי פגומים ומקולקלים ולבנות חדשים. התיקון חייב להתבצע בבית מלאכה. תקון כלי ירי לוקח עשרים דקות של עבודה ללא הפרעה ויצריך מרכיבים בהתאם לסוג כלי הירי, כפי שמופיע בפרק על כלי ירי.
ציוד נדרש: ערכת כלי עבודה עדינים כגון שופינים, פטישים קטנים, מברגים עדינים.

 

תיקון כלי נשק. דמות בעלי כשרון זה יכולה לתקן וליצור כלי נשק לקרב פנים אל פנים שנהרסו. התיקון חייב להתבצע בבית מלאכה, וימשך עשרים דקות. תיקון כלי נשק יצרוך סט של ג'אנק אם הוא קצר מ 80 ס"מ, שני סטים אם הוא גדול מ80 ס"מ וקטן מ 150 ס"מ, ושלושה סטים אם הוא גדול מ150ס"מ. תיקון קשת מסוג כלשהו יקח עשרים דקות ויצרוך סט של ג'אנק וסט של סחבות.

ציוד נדרש: כלי עבודה כגון פטיש, שופינים גדולים, מלחציים, גלגל השחזה.

 

טכנאי. דמות זו מכירה את אופן פעולתם של מכשירים אלקטרונים, שרידים לעולם שכמעט ונשכח. היא תוכל לזהות כאלו, להבין את אופן פעולתם, להשתמש בהם, לתקן אותם ואולי אף לבנות כאלו אם תמצא את התוכניות והרכיבים המתאימים. דמות זו לא מתחילה עם ידע של בניית מכשירים, אך תוכל להשתמש בתוכניות כאלו אם תשיג במהלך המשחק. אם תתקל בשריד, היא תוכל לזהות אותו ולזהות את המרכיבים הנחוצים לתיקונו.
ציוד נדרש: ערכת טכנאי הכוללם פריטים כגון מברגים, מלחם, זכוכית מגדלת וכדומה.