זיקוק, יצירה ותיקון

“זה מה שמרכיב ציביליזציה. הברגים והאומים האלו, הם הברגים והאומים של התרבות."

 

בSUNBURN ישנם דמויות רבות בעלות יכולות ליצור חפצים בעלי משמעות מכאנית או לתקן כאלו.

 

כל יכולת של יצור חפצים משחקיים מצריכה הימצאות של תוכניות (blueprints) מתאימות אצל בעל המלאכה. תוכניות כאלו הן יקרות מפז, שכן לא ניתן לשכפל אותן באמצעים הקיימים בעולם המשחק. תוכניות אלו הינן פריט משחקי אשר ניתן לגנוב אותו, אך רק בעלי מלאכה בעלי ידע מתאים יוכלו להשתמש בו.

כל תוכנית תפרט את הדרישות החומריות ליצירת הפריט, משך העבודה ותנאים נדרשים נוספים. מצופה משחקנים להשקיע במשחק תהליך היצירה. דמות הממלא את הדרישות הללו יכול להמיר את המשאבים בפריט משחקי אצל המנחה האיזורי.

תוכניות רגילות הן פריטים שבעלי מלאכה מתחילים את המשחק איתו ויכולים למצוא עוד במהלכו. הן עמידות בשימוש ממושך וחוזר. זיקוק משאבים ויצור חומרים פועלים על פי תוכניות רגילות.
תוכניות עתיקות הן נדירות במיוחד ושבריריות במיוחד: הן יתפוררו לאבק או שהכתוב ידהה לאחר חשיפה קצרה לאור. תוכניות אלו משמשות לייצור פריטים מיוחדים כגון נשקים, אמצעי מיגון ומכשירים חשמליים. תוכניות עתיקות טובות לשימוש פעם אחת בלבד ויסומנו ככאלו. לא ניתן להעתיק או להשתמש בהן במשותף בו זמנית על ידי יותר מבעל מלאכה אחד. מכל תוכנית עתיקה ניתן להפיק אך ורק פריט אחד ויחיד.


זיקוק

זיקוק הוא תהליך של הפיכת משאבים הנאספים בשטח לחומרים נקיים מספיק על מנת להשתמש בהם לרקיחת תרופות, סמים רעלים ופריטים נוספים. זיקוק מחייב שימוש במזקקה. המשאבים והאבקות שניתן להפיק מהם הם:

  • קווארץ – אבנים לבנות, ניתן להפיק מהן אבקה לבנה.
  • עשבים – ניתן להפיק מהם אבקה ירוקה
  • גופרית – אבנים צהובות, ניתן להפיק מהן אבקה צהובה.
  • גבישים – אבנים כחולות, ניתן להפיק מהן אבקה כחולה.
  • מלחת – אבנים חומות, ניתן להפיק מהן אבקה חומה.


הכנת חומרים

הכנת חומרים הוא תהליך של רקיחת רעלים, תרופות או סמים, ומחייב שימוש במעבדה. דרישות הזמן והחומרים הדרושים יהיו מפורטים בתוכניות השונות.

דמויות רשאיות להתחיל עם מתכונים מהרמה הראשונה בלבד, בעולם קיימים חומרים מתקדמים יותר אשר ניתן למצוא את התוכניות שלהם בזמן המשחק. (רמז, ישנם 12 כאלו)

 

  • אנטיביוטיקה – תרופה, מנטרל השפעת זיהום.
  • אופוריה – סם, מנטרל השפעות של פארנויה ונזק נפשי, הדמות הנוטלת חווה אופוריה לשמחה למשך עשרים דקות.
  • מלחי הרחה – תרופה, מעיר מתרדמת ומבטל השפעת סמים, אך לא התמכרויות.
  • סטים-פאק – תרופה, מוזרקת, מעיר מעלפון עקב פציעה, הדמות נחשבת חבושה.
  • פיוטה – סם, מבטל השפעה של אמנזיה ונזק מוחי, הדמות הנוטלת חווה חזיונות פסיכודליים, ניתוק מהסביבה הקרובה וחיבור לקוסמוס למשך עשרים דקות.
  • חומר חיטוי – תרופה, שימוש בזמן טיפול בפצעים מאפשר לרופא לשלוף שני קלפי רפואה ולבחור אילו מהם ישפיעו.
  • אליקסיר תאי גזע – תרופה. מוזרק, מרפא השפעות של נזק עצבי, אורטופדי ופצע שלא נרפא.
  • ניורוסטימולטור -תרופה, מוזרק, מרפא השפעות של נזק עצבי, נזק מוחי ומעיר מתרדמת.
  • תערובת עלי תה – תרופה, מרפא השפעות של אמנזיה ונזק נפשי, גורם לדמות לפארנויה למשך שעה.
  • דאטורה – רעל, הקורבן מתחיל להזות ולהקיא החל מחמש דקות לאחר טעימת הרעל למשך השעה הקרובה.
  • "פרח עד" – רעל, הקורבן תחת השפעה של אמנזיה עד אשר ינוטרל הרעל, הוא ירפא מאמנזיה או שיחלפו 12 שעות.
  • נויד (NOID) – רעל, הקורבן תחת השפעת פארנויה עד אשר הרעל ינוטרל, הפארנויה תטופל או שיחלפו 12 שעות.
  • תחבושות – תרופה, משמשת לחבישת פצעים.

 

טעינת קליעים

במשחק יהיו מפוזרים קליעי נרף שונים ברחבי המשחק. תחמושת שנורתה על ידי שחקנים, דמויות מנחים או סתם פוזרו. כל קליע הנמצא בשטח המשחק הוא תרמיל ריק בעיני הדמויות. ניתן לטעון אותם מחדש באבקת שרפה וקליעים על ידי בעל מלאכה מוכשר בבית מלאכה. טעינת סט קליעים תקח חצי שעה, ובמסגרתה ניתן לטעון עד עשרה קליעים סטנדרטיים (חיצי עילית, כדורי HIR או דסקיות וורטקס) או חמישה קליעים כבדים (חיצי MEGA, רקטות וטילים) (לא חייבים להיות מסוג תחמושת זהה באותה הקטגוריה). טעינת סט כזה תצרוך אבקה חומה אחת וסט של ג'אנק.


תיקון ובניה

תיקון הוא תהליך של החזרה לשימוש של פריטים הרוסים. ניתן לתקן שריונות, מגינים, כלי נשק קרים, כלי נשק חמים ומכשירים אלקטרונים. כל אחד מסוגי התיקון הללו הוא כשרון נפרד בשל סט המיומנות הנפרד הדרוש לכל אחד. דרישות התיקון למכשירים אלקטרוניים יפורטו על המכשיר, שכן הם שונים מאוד אחד מהשני, אך בעל מלאכה מיומן יבין מה נדרש לתיקון מכשיר שכזה.

כל תהליכי התיקון מחייבים שימוש בכלי עבודה של הדמות ובהמצאות בבית מלאכה מתאים.

דרישות חומרי הגלם לתיקון פריטים אחרים הם:

שריונות ומגנים: כל נקודת שריון תקח רבע שעת עבודה וסט של ג'אנק. ניתן לתקן שלוש נקודות שריון בתקופה של שלושת רבעי שעה בשימוש בשני סטים של ג'אנק וסט של סחבות.

תיקון כלי נשק קרים: תיקון נשק קפא"פ.יקח עשרים דקות ויצרוך סט של ג'אנק אם הוא קצר מ 80 ס"מ, שני סטים אם הוא גדול מ80 ס"מ וקטן מ 150 ס"מ, ושלושה סטים אם הוא גדול מ150ס"מ. תיקון קשת מסוג כלשהו יקח עשרים דקות ויצרוך סט של ג'אנק וסט של סחבות.

תיקון כלי נשק חמים:תיקון כלי נשק חם יקח כעשרים דקות. בשל רמות המורכבות המשתנות של כלים אלו, הדרישות החומריות משתנות בהתאם לאופן פעולת כלי הירי:

 

  • כלי ירי בסיסי – יריה בודדה, טעינה ודריכה לאחר כל ירי. 1 ג'אנק.
  • אחסון פנימי (כולל תופים) עד (וכולל) 6 קליעים +1 ג'אנק.
  • אחסון פנימי (כולל תופים) של יותר מ6 קליעים +2 ג'אנק.
  • מוזן מחסנית חיצונית +1 ג'אנק,+ אבקה צהובה
  • ירי חצי אוטומטי- כל לחיצת הדק יורה קליע נוסף ללא דריכה,טכנוג'אנק +1.
  • ירי אוטומטי מלא – כל לחיצת הדק יורה קליעים עד הפסקת הלחיצה,  +1 טכנוג'אנק, + 1 אבקה כחולה.

דוגמאות לחומרים הדרושים לתקן דגמי רובים נפוצים:

  • Jolt, bigshock, proton, glowshot, nitefinder, firestrike: 1 ג'אנק
  • Strongarm, doublestrike. Hammershot, magnus, cyclonshock, vagabond: 2 ג'אנק
  • Stryfe, modulus, rayven, rapid red: אבקה צהובה אחת , טכנוג’אנק אחד ו 2 ג’אנק
  • Roughcut 2X4, flipfury, rotofury, : 3 ג'אנק.
  • Retaliator, alpha-trooper, recon 2.0, longshot, longstrike, centurion, pyragon:,  שני ג’אנק ואבקה צהובה אחת
  • Stockade, barricade: שלוש ג’אנק וטכנוג’אנק אחד
  • Rapidstrike, nitron, hyperfire: שני ג’אנק, טכנוג’אנק אחד, אבקה כחולה ואבקה צהובה
  • Swarmfire: טכנוג’אנק,  אבקה כחולה ושלושה ג’אנק.